Wanneer vers fruit wordt gedroogd en gedehydrateerd onder een reeks processen voordat het wordt verpakt, voor langdurige voeding, resulteert dit in de vorming van gedroogd fruit. Deze vruchten zijn voorbehandeld om hun kleur te behouden en ondergedompeld in verschillende stoffen zoals ascorbinezuur, pectine of sappen. Hierna wordt het fruit gesneden, ontpit en geblancheerd voordat het wordt gedroogd.

Het is erg belangrijk om te beseffen hoe, waarom en in welke hoeveelheden deze vruchten geconsumeerd moeten worden om de beste voeding eruit te halen zonder ons lichaam te schaden. Hoewel droog fruit een slimme keuze is, moet je een paar dingen weten voordat je ze regelmatig eet.

Droog fruit heeft een hoog vezelgehalte, kalium en ijzer, wat helpt bij het behoud van een gezond spijsverteringsstelsel. Ze helpen ook bij het verlichten van constipatie, verlagen de bloeddruk en houden de maag vol tijdens een dieet of tussen maaltijden door. Hoewel het eten van wat gedroogd fruit in plaats van koekjes, snoep en andere vette snacks een geweldig alternatief is, is het altijd beter om zoveel mogelijk vers fruit te gebruiken. Als alternatief kunnen gedroogd fruit gemakkelijk in onze zakken naar het werk of naar school worden vervoerd. Ze verwelken niet en ruiken niet. Zijn dus uiterst betrouwbaar.

Maar er moet ook rekening mee worden gehouden dat bij veel droogprocessen additieven zoals sulfieten worden gebruikt. Je moet dus heel voorzichtig zijn voordat je hun doos met droog fruit pakt. Tijdens de voorbehandeling en het uitdrogingsproces is er veel verlies aan voedingswaarde. Gedroogd fruit is ook calorierijk. Een kopje gedroogd fruit heeft ongeveer 3 keer het caloriegehalte van ongeveer ¼ kopje van het oorspronkelijke fruit. Dus als ze niet beperkt worden geconsumeerd, kunnen ze gemakkelijk het lichaamsgewicht verhogen. Maar als het in de juiste hoeveelheden wordt gebruikt, kan het ook helpen om het gewicht onder controle te houden. Twee porties fruit per dag kunnen helpen om een ​​lager gewicht te hebben en gedroogd fruit kopen kan een gemakkelijke manier zijn om dit gat te vullen.

Gedroogd fruit is over het algemeen 6 maanden tot ongeveer een jaar houdbaar. Maar als je merkt dat het fruit zijn kleur, textuur en sap verliest, was en snijd het fruit dan en dompel het ongeveer 30 seconden in een oplossing van citroensap en water om de kleur, smaak en voedingswaarde te behouden.

Gedroogd fruit kan ook worden gehakt en in het midden van appels worden gevuld voor het bakken, gebruikt in fruitcakes en toegevoegd aan je ontbijthavermout om er een gezond tussendoortje van te maken.

Post Your Thoughts