E-mailmarketing is op geen enkele manier een nieuw concept, maar verschillende bedrijven omarmen dit marketingconcept nog steeds niet zo goed als zou moeten. Er zijn verschillende zorgen die gepaard gaan met e-mailmarketing, zoals:

– Worden mijn e-mails niet als spam behandeld?

– Is het tijdverspilling?

– Zal het mijn bedrijf uiteindelijk zoveel helpen?

Sommige bedrijven zullen zeggen dat de tijd die aan e-mailmarketing wordt besteed, hun niet de moeite waard is, dat de winst die ze hieruit kunnen halen niet eens begint te betalen voor de tijd die ze investeren. De waarheid is dat als het op marketing aankomt, de meeste onderzoeken hebben aangetoond dat e-mailmarketing het beter doet dan andere marketingmethoden, waaronder het gebruik van sociale media. Dit betekent niet dat we de andere marketingmethoden terzijde moeten schuiven, aangezien een gezond marketingplan er een is die verschillende marketingtechnieken gebruikt om de marketingdoelen te bereiken.

Hoe e-mailmarketing werkt

U kunt e-mailmarketing het beste zien als elke andere marketingmethode, zonder het gebruik van een printer, papier en inkt. Er kunnen e-mails worden verzonden met wat normaal per post zou worden verzonden als ansichtkaarten met de aankondiging van een aanstaande nieuwe verkoop, een nieuw item of zelfs het geven van kortingsbonnen aan gewaardeerde klanten. De route waarop ze dit doen, is om e-mailadressen te verzamelen van huidige klanten en potentiële klanten. De beste manier om dit te doen, is door een verzamelgebied op uw website te hebben. Bijvoorbeeld een call-to-action-box waarmee klanten of potentiële klanten zich kunnen aanmelden voor e-mailaanbiedingen. Hiermee kunt u legaal het e-mailadres verkrijgen en dit gebruiken om e-mailmarketingmateriaal naar toe te sturen.

Er zijn bedrijven die bulk-e-maillijsten aanbieden. Er zijn echter gevaren die moeten worden besproken. U moet begrijpen dat u alleen e-mails kunt sturen naar degenen aan wie u toestemming heeft om deze e-mail te sturen. E-mailadressen kopen is dus niet altijd het beste alternatief. Houd er rekening mee dat de VS een CAN-SPAM-wet heeft, die in 2003 van kracht is geworden, die beschrijft wat een bedrijf wel en niet kan doen op het gebied van e-mailmarketing.

Inzicht in de CAN-SPAM Act van 2003

Er zijn een paar regels waarmee u rekening moet houden bij het verzenden van e-mailmarketingmateriaal:

A) Zorg er altijd voor dat uw onderwerpregel weergeeft waarover u schrijft en op geen enkele manier vals of misleidend is. Een goede onderwerpregel zou bijvoorbeeld zijn: Exclusieve verkoop voor loyale klanten, slechts 7/5! Een misleidende onderwerpregel zou zijn: je hebt $ 100 gewonnen!

B) Zorg er ook voor dat de Aan en Van dienovereenkomstig zijn gelabeld, u moet ervoor zorgen dat uw naam of bedrijfsnaam wordt weergegeven, zodat lezers kunnen zien wie het bericht heeft verzonden

C) Aan het einde van de e-mail moet er een afmeldlink zijn. U moet lezers de mogelijkheid geven om te stoppen met het ontvangen van uw e-mailmarketingberichten als ze dat willen.

D) Alle e-mailcommunicatie die als advertentie wordt verzonden, moet deze informatie in de communicatie bevatten. Bovendien moet er een fysiek adres van het bedrijf in de e-mail staan.

Bedrijven die schuldig worden bevonden aan het misbruiken van marketingstrategieën via e-mail, kunnen een boete krijgen van maximaal $ 11.000. Erger nog, ze kunnen het recht verliezen om e-mail te verzenden of zelfs het recht verliezen om een ​​website te hebben voor de overtreding.

Soorten e-mailmarketing

Bijna alles kan naar klanten of potentiële klanten worden gemaild. Bedrijven die e-mailmarketing gebruiken, kunnen voor het grootste deel in een van de volgende drie categorieën worden onderverdeeld:

1. Promotionele e-mails: deze e-mails zijn bedoeld om eventuele lopende promoties te tonen en zijn bedoeld om een ​​klant aan te moedigen een product te kopen of producten te blijven kopen vanwege de uitverkoop / lage prijs.

2. Regelmatige communicatie: deze e-mails zijn bedoeld om in contact te blijven met klanten. Het is in feite een manier om een ​​klant te bereiken en te behouden als uw klant, waardoor merkloyaliteit wordt gestimuleerd.

3. Advertentie-e-mails: deze zijn vergelijkbaar met promotionele e-mails, hoewel ze kunnen worden verzonden als een briefkaarttype dat kleurrijk is en weinig informatie bevat die eenvoudigweg de advertentie zegt. Bijvoorbeeld: 20% korting op online aankopen: alleen vandaag!

Hoe dit u zal helpen

Het is simpel: e-mailmarketing is een manier om huidige klanten te bereiken en nieuwe klanten te vinden! Er zijn 5 belangrijke aspecten waar e-mailmarketing bij kan helpen:

1. E-mailmarketing kan de omzet verhogen die u ziet.

2. Door middel van e-mailmarketing zorg je ervoor dat de consument altijd bezig is met je bedrijf.

3. Met het gebruik van e-mail helpt u ervoor te zorgen dat klanten terugkerende klanten zijn.

4. Dit kan helpen om vast te stellen dat u het bedrijf bent waar u voor een bepaald product of dienst terecht kunt.

5. U bouwt en onderhoudt relaties met klanten door e-mails te verzenden.

E-mailmarketing starten

Er zijn verschillende programma’s die zijn ontworpen om uw e-mailmarketingprogramma een goede start te geven. Maar eerst heb je de e-mailadressen nodig. Een van de beste methoden hiervoor is om klanten een manier te bieden om zich aan te melden voor e-mails van uw bedrijf. Een geweldige manier om dit te doen, is door een aanmeldingsformulier op uw website te hebben. Een andere methode is om te verzamelen deze e-mailadressen wanneer er voor dit doel aankopen of bestellingen worden gedaan.

Er zijn verschillende programma’s op de markt die kunnen worden gebruikt als een manier om massa-e-mails te verzenden naar die contacten die u heeft. Enkele voorbeelden van deze programma’s zijn:

– Constant contact

– Campagnevoerder

– ik Contacteer

– Mailigen

Deze programma’s kunnen tijdrovend zijn wanneer ze voor het eerst worden opgestart, omdat u erachter moet komen wanneer deze e-mails uitgaan, hoe vaak ze uitgaan, het bericht en alle informatie die nodig is om deze e-mail succesvol te maken. Er zijn echter manieren om dit te omzeilen, aangezien u een professional kunt inhuren om dit voor u af te handelen. Wat geweldig is voor degenen die hun bedrijf misschien alleen leiden, of gewoon geen idee hebben wat ze moeten doen om deze onderneming succesvol te maken.

Post Your Thoughts